Söndag

Ursäkta mitt blogguppehåll. Såg att jag faktiskt inte skrivit sedan i onsdags!
Kan ju berätta om helgen.
Var ju hemma från praktiken två dagar. Mådde bättre på fredagen, det onda i halsen hade släppt. Bestämde mig för att ändå festa lite, så jag, ida och Melissa skulle åka till Uddevalla. Vi förfestade här hemma hos mig. Sen tvingade jag med Jyrki också. Innan vi åkte så skulle vi hem till honom för han ville hem och byta om och så. Så vi fixade skjuts till Uddevalla och skulle gå in på GGs. Väl där såg vi att det var världens längsta kö, som dessutom gick lååångsamt! Vi sket i att ens ställa oss i kön. För tillfället. Melissa kände till en krog, Harrys, som vi kunde gå in på men där var det tydligen 30+ då. Försökte en annan liten krog men där kom vi inte heller in för en av oss var för full tydligen. Inte jag =)
Så vi ställde oss i kön till GGs iallafall, med tanke på att vi ändå åkt 3 mil. Någon som tydligen hette Sami och knappt kunde svenska hängde efter, med arbetskläder på sig. Vette fan var han kom ifrån men helt plötsligt var han bara med som en jädra svans! Tydligen var han efter Ida haha! I kön till GGs så knödde folk och de puttade och knuffade och mna var allmänt instängd och hade knappt plats för att andas. Hatar såna köer, man kommer faktiskt inte in snabbare för att man puttar på dom andra som står och väntar. Jag menar, det är ju knappast vi andra som sinkar kön! Vakterna släpper inte in en snabbare för att alla puttar, det är nog snarare tvärtom. Så efter allt knuffande hit och dit, och en heelt tom mage (hade endast ätit en smörgås på morgonen) så började jag må illa och huvudet bara snurrade. Spydde upp det lilla jag hade, dock vände jag mig om så att det inte skulle komma på någon men ändå var det några som klagade. Fan, man mår ju inte illa med mening! Jag hade inte ens druckit mycket men jag fick cellskräck i den där jävla kön. Åh, ställer mig aldrig i en sån kö igen.
Sen kommer jag knappt ihåg någonting och det är det som är så skrämmande för jag hade inte druckit mycket och att man kan gå ifrån att vara helt normal, helt klar i huvudet till att inte fatta någonting! Usch, ångrar verkligen att vi åkte dit överhuvudtaget för vi hade ingenting för det ändå. Vi skulle ha stannat i Trollhättan.

Igår när jag vaknade så åkte jag bort till Denniz och Bozo. Vi åt pizza och sen körde han hem oss, men då fick vi för oss att vi skulle bjuda hem Ali och hans fru (deras bröllop som vi var på för någon månad sen, i Jönköping om någon kommer ihåg?) De bor alldeles i närheten av där jag bor. De sa att vi kunde komma hem till dom istället, jag hade inte sett hur de bor heller. Så vi klädde på oss igen och åkte iväg dit. De hade det jättefint hemma hos sig. Denniz åt kakor, fågelfrön och drack juice och lekte och dansade =) Sen när klockan började närma sig 19.30 så åkte vi hem för Denniz skulle ju lägga sig. Sa till Alis fru att hon får komma och hälsa på när hon vill, hon känner väl ingen här i Trollhättan heller så det  blir väl tråkigt för henne.

Idag ska vi hitta på något men vet inte vad ännu. Denniz sover och Bozo skulle äta frukost och sedan komma hit. Numera har man ju en bilstol till Denniz så man kan åka iväg och hitta på saker. Får se vad det blir.

Skriver senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback