Tisdag

Idag tackade jag ja på lägenheten som jag blev erbjuden visning på. Ville inte berätta för någon att jag tittat på en till lägenhet för om jag pratar om det så blir alltid mina förhoppningar så stora. Det var en lägenhet på Bäckelyckan, första våningen med balkong, 56 kvadrat. JÄTTEFIN var den verkligen, fräsch och lagom stor! Jag vill verkligen ha den, pratade med Eidar igår och jag ligger näst högst upp på kölistan på den lägenheten och eftersom den var så fräsch så tror jag att de andra kommer tacka ja.
Sen så hade jag blivit erbjuden visning på en till lägenhet, på Beckasinen. En tvåa på 59 kvadrat. Han killen som hyr den nu är dock inte hemma förrän på söndag och jag måste ge mitt svar till Eidar imorgon =/
Han killen jag pratade med (som hyr lägenheten) sa att bovärden kan gå in med nyckel och visa mig även om han inte är hemma, men då måste han ringa bovärden först och ge sitt godkännande. Och DÅ måste JAG ringa till honom och be honom ringa Eidar. åååh, vad krångligt! Denna killen tjatade så jäkla mycket sist också och jag tror inte ens att han fattade så mkt av vad jag sa, han var inte svensk. Lät som en tysk eller nåt och det förklarar väl saken haha! Nej, inget ont om tyskar, jag skojade lite bara. Lite för man roa upp den annars så trista vardagen med.



Denniz är sjuk. Igår mätte tempen upp till 39,9 grader. Han var verkligen kokande het! Brände mig nästan på honom.
han har ju varit lite småförkyld några dagar och igår när Linnéa skulle hämta honom (min kära vän som så ofta ställer upp för mig hjälpte mig igår för jag hade praktik till 16.15 och skulle börja skolan igen klockan 17.00 så det skulle bli väldigt stressigt om jag först skulle hämta Denniz) så ringde dagmamman til mig och sa att han var varm och lite grinig. Sen ringde jag Bozo och bad honom åka bort till mig med termometern så jag kunde kolla hur hög feber han hade. Han hade åkt hem till mig och smsade sedan när jag var i skolan att Denniz var jättevarm. Då kunde inte jag stanna i skolan längre utan jag gick hem. Ville vara hemma om han skulle vakna, så att han ser att hans mamma är där. Han vaknade vid 21.30 tiden och det var då jag tog tempen på honom. Idag är vi med andra ord hemma. Jag hade ju varit sjuk halva onsdagen, torsdagen och fredagen från praktiken. Kom tillbaka igår och är hemma idag igen, men det är ofta så att när man väl börjar bli sjuk så tar det aldrig slut utan då får man allting på en gång! Jag har ju inga problem, jag har ju ingen skola sen ändå så den veckan jag missat kan jag ta igen hur lätt som helst.

Så idag är det ingen direkt planlagt utan det blir bara att stanna inne. Ska laga någon mat också men ha rinte bestämt om det blir lasagne, köttbullar, kotletter eller chili con carne. HJÄLP! beslutsångest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback