Onsdag

Idag har väl inte hänt så mkt egentligen.
Började praktiken klockan 13.00 men gick hem 16.30 för att jag hade gått runt och haft frossa hela dagen, haft ont i halsen (vilket jag haft i några veckor nu, det gör ont på ena sidan. Känns som att det är ett sår där eller nåt) värk i benet (kändes som träningsvärk eller febervärk) och allmänt uttröttad. Sover tydligen inte så bra. Min handledare tyckte inte att jag skulle behöva gå runt där och må dåligt. Det tyckte inte jag heller för när jag mår dåligt och är helt slut så gör jag ingen nytta över huvudtaget! Jag bara står och glor eller sitter och gör detsamma. Däremot när jag är pigg och kry så blir det mycket gjort =) Min handledare tyckte att jag skulle få lön för i helgen, det var rätt mkt att göra och de var inte så många personal så jag gjorde en heeel del. Men jag sa att hon ska inte bekymra sig över mig för att jag är elev, jag "jobbar" gärna. Hatar att bara stå still eller gå efter en handledare hela tiden. Känns som att man är i vägen då.

När jag kom hem så höll B på med maten. Kyckling och ris. Gott var det! Han skulle ju vara här och passa Denniz idag eftersom jag egentligen skulle slutat 21.15.
Denniz fick för första gången uppmärksammat att man kan måla på min "kom ihåg" tavla jag har i hallen. Det är typ som en mini "svarta tavlan" (sån som läraren skrev på i skolan) och han ville att jag skulle hålla upp honom så att han kunde måla där, så nu är den dekorerad =) Han ville inte gå därifrån på ett bra tag heller och samtidigt som han målade så vill ehan trycka på strömbrytaren till lampan.. "kycka" som han säger (kycka = trycka). Han har börjat att vilja trycka på allting nu =) Det gör han hos dagmamman med. Han ska kycka på allting. När vi värmer vällingen i mikron så ska han kycka, och när han gör det så säger han BAAAA (bra)

Efter maten så ringde jag till mormor och morfar, vilket jag inte gjort på ett tag. Då ville Denniz också prata (ännu en sak han har börjat att vilja göra, HELA TIDEN, själv får man inte en syl i vädret när han är med) och det enda han säger är HEEEEEJ och blablablabla (pratar på "sitt" språk). mormor var glad iallafall, för hon fick ju sjunga för "prins Charming" (som hon har döpt om honom till). Denniz lyssnade noga när G-mormor (gammelmormor) sjöng imse vimse spindel.

Sen försökte jag lägga Denniz men det var lättare sagt än gjort. Han somnade inte förrän 20.30. Helt utmattad av allt lek och bus.
Nu borde jag också gå och lägga mig. Klockan går verkligen undan när man sitter vid datorn!
                                                                             



                                                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback