Onsdag

Idag är jag ruskigt trött! Usch, jag hatar verkligen att vara så trött.. Men, imorgon är jag ledig iallafall =) Jag och Denniz ska ta en sovmorgon och 9.30 ska jag lämna honom hos dagmamman. Sen ska jag hem och göra mina skolarbeten. Lagarna ska ju vara färdiga tills på måndag, men själva faktan (vilka lagar som gäller när, var, hur och vem osv) är ju lätt men det är alltid reflektionerna som ska ta en sån tid!
Idag ringde Frank mig, nu blir Linnéa och Joanna rejält avundsjuka haha! Frank är (var) min lärare i psykiatri och han har lovat att ta hand om min praktik nu eftersom jag hade honom och Anita i teorin. Numera är ju psykiatrikursen på distans och jag är glad att Frank kunde ta hand om det så jag inte fick någon annan distanslärare för de känner ju inte mig och vet inte hur jag har presterat under teorin. Sen så kommer Anita tydligen tillbaka för att arbetsträna så då kanske hon är med på ett hörn sen och beslutar om mitt slutbetyg.. Det kommer nog bli bra, trivs iallafall jättebra på praktiken och det börjar kännas som att man kommer in i det mer och mer och som att man jobbar där istället för att gå som elev.
Vissa saker kan jag ju inte göra men de sakerna vet jag om och jag gör allt annat än det =)

Idag blev jag stolt över min son - som vanligt =) Han är så duktig när man är ute och går med honom, han håller i vagnen hela tiden och går brevid. Han springer iväg ibland men när man ropar på honom så kommer han tillbaka och går brevid och håller i vagnen igen =)
Idag gjorde han en riktigt rolig sak!!
Vi var hemma hos mamma och när vi skulle åka hem så ville mamma (Denniz mormor alltså) ha en kram av Denniz. Så hon sa "Denniz, får mormor en kram?" och sträckte fram armarna. Denniz sprang dit och kastade sig i sin mormors armar. Sedan sa Alex (Denniz morbror) "Denniz får morbror också en kram?" och även han sträckte fram armarna. Denniz sprang fram och förbi Alex, sprang runt bakom honom och drog ner hans kallingar! hahhahahaha! Och så skrattade han också när han gjorde detta! Alex hade nämligen inga kläder på sig förutom kalsongerna då.

En annan rolig sak som jag ska dela med mig av är att Denniz har börjat säga "ååå" när han pruttar! Och så gör han en "usch"grimas eller hur jag ska förklara det =)
Ja, barn är riktigt lustiga ibland! Man får verkligen många skratt som förälder!

Idag när jag åkte hem från praktiken (satt i bussen) så lyssnade jag på radion, då spelar de en låt som min pappa brukade spela. Min pappa var en väldigt duktig musiker och han älskade att spela elgitarr men kunde även spela keyboard. Denna låt med Eric Clapton, som är ett starkt minne av honom..minns när han spelade den ibland, kom iallafall på radion och då fick jag en känsla som jag inte haft på mycket länge. Det högg till i bröstet och det blev helt varmt och jag kände mig bara helt...ja jag vet inte hur jag ska uttrycka känslan men tom är nog ett bra ord.Det kommer och går. Jag kände mig helt tom - och varm, och ledsen. Tänk vad konstigt, till sommaren är det 8 år sedan pappa dog och först nu (eller det började för ett tag sedan) känner jag en enorm sorg och förlust. Tänk så länge man kan befinna sig i en chock och förnekelse. Men jag är själv medveten om att jag undvek sorgen, jag förnekade och trängde helt bort det. Det började komma till mig när jag fick Denniz, då började jag tänka mycket på pappa. Mest var jag ledsen över att Denniz aldrig skulle få träffa sin morfar och att pappa aldrig skulle få träffa mitt barn. Pappa tyckte mycket om bebisar. Det är också alltid musik som får mig att tänka på pappa, musiken är nog det starkaste minnet jag har av honom. Jag saknar honom nåt så enormt nu..


Jag tycker de här två bilderna säger mycket till oss som förlorat någon vi älskar. Speciellt den översta bilden.

Kommentarer
Postat av: Linnea the best (skoja)

Det med sommarjobbet och det: det e ju det jag menar, jag vet ju inte om jag kommer ha semester den perioden som jag sommarjobbar...Det blir ju lite svårt så därför hade det varit bra om man kunde få svar på just dom ansökningarna innan sommarjobben. de är ju ganska snabba att sätta somamrjobben nuförtiden.

2009-01-21 @ 23:01:40
URL: http://Viva.devote.se
Postat av: Joanna

haha en minibarbara..för pedofiler då eller..;) jag tänkte pallra mej te skolan nån dag nu..inte idag(torsd) för jag har sovit typ EN timme i natt..Men kanske imorgon eller på måndag..På måndag tror jag..E du där då eller, eller har du ett liv? =) Kram

2009-01-22 @ 13:44:28
URL: http://jojjo841212.blogspot.com
Postat av: Sven-göran

Tjena :D

2009-01-22 @ 14:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback