Tisdag

Idag var vi och besiktade B:s bil. Den hade 2 fel som vi ska åtgärda imorgon har vi bestämt oss för. En sak var inget farligt, han hade tydligen inte skaffat en varningstriangel så en måste vi köpa. Sen så behövdes bromsrören bytas eftersom det var rostskador på dom. Jag, som inte kan någonting om bilar, frågade vad som händer om det går sönder och om det går sönder så läcker bromsoljan ut och när man ska bromsa så åker foten rätt ner i golvet. Jag fick panik och var livrädd!! Det är min värsta mardröm någonsin, att åka i en bil och upptäcka att bromsarna inte funkar. Jag fick den skräcken efter att jag såg på en film när jag var liten där det hände så. Imorgon iallafall ska vi till verkstaden och fixa det. Skulle inte bli så dyrt så det är bra.

Sen så åkte vi och handlade på Willys. Storhandlade så nu är både frysen, skafferiet och kylen full. Skönt! Mötte min faster där också, som avtalat. Hon hade med sig bilstolen vi skulle köpa av hennes arbetskamrat. Min faster hade lagt ut pengar för den men ville absolut INTE ha några pengar av oss! Både jag och B försökte tjata om att ge henne pengar, iallafall hälften sa vi men icke! Jag sa att isåfall får hon inte ta med sig någon present till Denniz när han fyller år men det skulle hon minsann ändå. Jag blev så glad och rörd så ögonen tårades. Vi har velat köpa en bilstol så länge nu, och verkligen behövt en, och nu när vi skulle köpa en så fick vi den i present. Tack faster!!

Har precis varit nere och lagt i en tvättmaskin. Gick ner en halvtimme tidigare än vad jag bokat men det var ingen annan före mig i bokningen så det lär ju inte spela någon roll. Annars så måste jag städa, verkligen. Ska byta lakan och sånt i sängen också och passa på att tvätta lakanen och allt också. Sen ska jag hämta Denniz och vi ska möta Linnéa i stan klockan 16.15 ungefär. Vi behöver båda brunkräm + att jag behöver puder för alt mitt är slut! OCh så har jag fått massa skumma finnar eller vad det är i ansiktet! Störande!

Nu var det städning som gällde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback