Tisdag

Idag försov vi oss. Som vanligt. Denniz har vaknat och gråtit och skrikit två nätter i rad nu. Misstänker (eller jag är säker på) att han drömmer mardrömmar. Det hörs så väl på hans skrik, han är rädd. Det är inte roligt för jag vet inte vad jag ska göra när ingenting hjälper utan han bara fortsätter gråta. Inatt var det inte hysteriskt, som det var i söndags natt. Då såg han riktigt riktigt rädd ut, han hade ju för fasiken panik! Vad kan man göra, mer än att pussa, krama, trösta, sjunga, prata, natta, ge nappflaskan, ge nappen, vagga, bära, klappa? Visade honom en bild på en bebis och då lugnade han sig =) min lilla gubbe älskar bebisar! Men, det fungerade bara en liten stund och sen blev han ledsen igen.. Efter en halvtimme somnade han. Inatt vaknade han "bara" två gånger och var liite ledsen men då fick han sova hos sin älskade mamma, vilket han gör i princip varje halv natt. Tycker det är mysigt att ha honom där brevid.
Denniz pratar nåt såpass mycket nu! Han bara tjatar och tjatar och tjatar och sjunger och sjunger och sjunger! Han får mycket beröm av sina dagmammor (han har en ordinarie dagmamma och en vik-dagmamma som han är hos när den ordinarie är ledig eller sjuk). De säger att han är så duktig och sitter och lyssnar när de läser sagor, han busar inte utan han går runt och sjunger och pratar eller sitter och leker. Är nåt så enormt stolt över min lille kille!!  Måste slänga in en bild på honom, för att skryta lite =)=)



Måste verkligen dra igång ett riktigt storstäd här hemma, det får bli på torsdag för då är jag ledig från praktiken. Då ska jag även göra massa skolarbete också. Så länge jag får dammat, damsugat och skurat golvet och plockat upp och iordning sakerna så är jag nöjd =) Borde inte ta så lång tid.. har ju trots allt bara 54 kvadrat =)

Nej men nu är det dags för sängen tror jag, så jag inte försover mig imorgon igen. Hade varit lite halvpinigt faktiskt! Förresten, en fördel med att praktisera på sjukhus är att man ser en del heta läkare lite då och då =D

GODNATT!


Kommentarer
Postat av: Marie - Williams Mamma ☆

en tjej som heter michaela

2009-01-20 @ 22:32:05
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica

Ja men man behöver inte ha samma text, samma ställe, likadan tatuering m.m. m.m. när nästa barn kommer! Man kan ju lika gärna skriva barnets namn på benet om man känner för det =D

2009-01-21 @ 09:55:12
URL: http://jessicanord.blogg.se/
Postat av: Joanna

ja det kan vi göra..haha men alltså..vad e det för jävla docka då? typ en stor eller? haha

2009-01-21 @ 12:14:49
URL: http://jojjo841212.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback